10 vecí užitočných pre slovenský online, ktoré sa nám v IAB podarili za posledný rok
Aký bol rok 2022 v IAB?
Významne sme podporili etické správanie v slovenskom online.
Spustili sme Kódex influencer marketingu, ku ktorému sa prihlásilo už 54 signatárov, medzi nimi mnohí influenceri a veľké značky ako Telekom, Orange, ZSE, O2, Eyerim, Rajo či Harmony. Najvýznamnejšou misiou tohto projektu je zaviesť a rešpektovať pravidlo korektného označovania reklamy slovenskými influencermi. Signatárstvo je otvorené všetkým, ktorí majú prepojenie na influencer marketing.
Okrem toho naša Etická komisia IAB naďalej dohliadala nad správnym preberaním obsahu. Pre všetkých redaktorov online médií, novinárov, editorov či tvorcov obsahu sme realizovali užitočný workshop ako byť etický v žurnalistike – pozrite si ho zo záznamu.
Našimi vzdelávacími kurzami prešlo za posledný rok viac ako 70 ľudí.
Rozširovali sme vedomosti a zručnosti v digitálnom marketingu v DIMAQ Akadémiách, Programmatic Academy a špecializovaných workshopoch šitých na mieru firmám.
Na našich eventoch sme otvárali témy a diskusie, ktoré posúvajú slovenský digitálny trh.
Našimi témami boli napríklad budúcnosť a riešenia pre reklamu bez cookies, možnosti zavedenia spoločného Ad ID na trhu, video on demand na Slovensku alebo ochrana osobných údajov návštevníkov digitálnych médií.
V súťaži digitálneho marketingu Digital PIE sme udelili ocenenie Digital Media Solution dvom inovatívnym digitálnym projektom.
Minulý rok bol ocenený dátový akvizičný nástroj “Aj ľudia ako Vy investujú” od agentúry Wavemaker pre Slovenskú sporiteľňu. A nový reklamný kanál “Ako zrecyklovať obsah so sociálnych sietí a priniesť tak nový príjem pre slovenské médiá?” od PS:Digital s technologickým riešením od Etarget.
Poznáte Marketing RULEZZ? Aj minulý rok sme boli odborným garantom najväčšej konferencie pre marketérov.
V novembri sme na nej pokrstili čerstvo vydaný Kódex influencer marketingu (prossecom) a mali „fullhouse“ na diskusii o otázke, či robíme na Slovensku etický influencer marketing. Podporili nás a živo diskutovali Kristína Tormová, Milan Bez Mapy, Matej Selassie Slažanský a Denisa „DeDe“ Vyšňovská.
Opäť sme rozšírili kruhy našich členov.
Pridalo sa k nám 7 spoločností – agentúry Nakaza, FatChilli Advertising a Performics, technologické platformy Teads, WhitePress a Impression Media. A najväčší zadávateľ reklamy Lidl.
To združeniu ako aj trhu prináša nové ešte širšie možnosti pre profesný networking.
Dlhodobo monitorujeme výdavky do digitálnej reklamy, za rok 2022 predbežne odhadujeme 3% rast, 190 mil. Eur.
Napriek utlmenému rastu digitál patrí k najsilnejším mediatypom. Nový oficiálny report vychádza vždy vo februári.
Prinášame slovenskému trhu čísla o návštevnosti slovenských stránok
Prostredníctvom výskumu IABmonitor. Slovenské médiá v roku 2022 mesačne navštevovalo 4,2 mil. reálnych užívateľov.
Každý mesiac pripravujeme legislatívny newsletter.
Vďaka ktorému naši členovia môžu flexibilnejšie reagovať na zmeny v zákonoch a smerniciach na Slovensku i v EU.
Pripravujeme lepší užívateľský zážitok pre návštevníkov slovenských médií.
Pripravovaný projekt „Gold Standard“ má za cieľ rozlíšiť pre čitateľov dôveryhodné spravodajské médiá od stránok, ktoré šíria hoaxy a dezinformácie. Slovenským vydavateľom zas umožní získať pečiatku kvalitného média, ktoré napĺňa štandardy a kritériá požadované zadávateľmi reklamy a mediálnymi agentúrami.
“Ak patríte medzi hráčov digitálneho slovenského trhu, chcete rozšíriť vašu sieť kontaktov, pôsobiť pod profesionálnou značkou IAB a byť pri zdroji cenných informácií z digitálneho biznisu, pridajte sa. Stačí nám zaslať prihlášku. Možnosť vstúpiť do nášho združenia máte kedykoľvek počas roka.” Daša Karpelováriaditeľka IAB