AdEx Benchmark 2022: Európska digitálna reklama rástla v roku 2022 o 9,8%

Podľa aktuálnej štúdie AdEx Benchmark 2022 digitálny reklamný trh v Európe dosiahol hodnotu 86 mld. Eur a v roku 2022 rástol o 9,8%. Celková Display reklama predstavuje 50% hodnoty trhu. 

Predikciou na rok 2023 je rast 4,8% a hodnota trhu 90,1 mld. Eur.  

86 mld. €
Výdavky do digitálnej reklamy v Európe v roku 2022

Na medzinárodnej konferencii Interact v Madride v máji 2023 zverejnilo najväčšie európske digitálne združenie IAB Europe aktuálnu štúdiu o európskych výdavkoch do online reklamy AdEx Benchmark 2022.

Investície do digitálnej reklamy v roku 2022

IAB Europe realizuje štúdiu výdavkov do reklamy už 17ty rok na základe údajov zozbieraných z 29 európskych krajín. Tento rok zmenila geografické pokrytie – už nemonitoruje Bielorusko a Rusko a pridané boli nové trhy: Estónsko, Litva a Lotyšsko. Najdynamickejšie rastúcim bolo Turecko s 93,3% nárastom výdavkov do online reklamy.

Audio a video zaznamenali najsilnejší rast

Zo štúdie vyplýva, že audio reklama zaznamenala zo všetkých formátov v roku 2022 najsilenjší rast – o 22,1% na hodnotu €0,7 mld. Video reklama rástla takisto signifikantne – o 13,6% na  €18,3 mld. Pre porovnanie,  display vzrástol o 9,5% na €40,1 mld, search o 10,7% na €37,4 mld.

“Brands are digitising their overall businesses to drive efficiencies and in the same vein are shifting advertising budgets into digital. Thus, digital advertising in Europe has experienced robust growth despite the volatile macro environment. It reinforces the importance of digital for brands during a period of downturn due to its measurability and performance.” Daniel KnappChief Economist, IAB Europe

Na stiahnutie:

Pozrite si najdôležitejšie zistenia, ktoré štúdia prináša:

Oficiálna tlačová správa IAB Europe:
IAB Europe AdEx Benchmark 2022 Study Reveals Strong Digital Advertising Growth

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy