AdEx Benchmark 2023: Európska digitálna reklama rástla v roku 2023 o 11%
Podľa aktuálnej štúdie výdavkov do online reklamy AdEx Benchmark 2023 z dielne združenia IAB Europe digitálny reklamný trh v Európe vzrástol o 11% a dosiahol hodnotu 96,9 mld Eur.
Exponenciálny rast trhu s digitálnou reklamou v roku 2023
Zo štúdie vyplýva, že európska digitálna reklama posilnila a exponenciálne rastie. Tempom rastu predbehla ostatné medzinárodné trhy vrátane USA, ktoré rástli o 7,3%.
Napriek ekonomickým a geopolitickým výzvam v Európe, odvetvie reklamy vykazuje odolnosť.
Top krajiny s navyššími investíciami do online reklamy
Hlavné európske trhy, vrátane Veľkej Británie, Nemecka, Francúzska, Španielska a Talianska tvorili 69 % všetkých investícií.
Pôsobivý dvojciferný rast zaznamenalo 13 európskych trhov pričom Turecko viedlo s rastom výdavkov do online reklamy 50 %, nasledovalo Srbsko s 27,6 % a Ukrajina s 25,2 %.
Najrýchlejšie rastúce formáty
Reklama na sociálnych médiách dosiahla tempo rastu 18,2 %, zatiaľ čo videoreklama vzrástla o 20,9 %.
Audio reklamné formáty tiež pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.
Connected TV (CTV) vzrástla o 23,5 %.
“Digital advertising defied all odds in 2023 and grew by 11.1%. This can be attributed to interest rates improving, and the economy stabilising, giving advertisers greater confidence once more. While many remained cautious, we saw an increased recognition for more sustained spending, as brands looked to build presence back up and maintain a share of voice in the market. This period also saw a return of new companies and SMEs entering the market. As businesses have transformed to become increasingly more digital, advertising has evolved from a siloed function to a more integral part of the overall marketing strategy, helping to fuel 2023 growth.”” Daniel KnappChief Economist, IAB Europe
Na stiahnutie:
Pozrite si najdôležitejšie zistenia, ktoré štúdia prináša:
Oficiálna tlačová správa IAB Europe:
IAB Europe AdEx Benchmark Report 2023 Reveals Exceptional Strength and Growth of Digital Advertising in Europe