Februárové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za február 2025.

Na prvé miesto sa vrátil spravodajský podcast Dobré ráno
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla vo februári cez 12mil. miliónov vypočutí. Vzhľadom na to, že február je kratší mesiac sú výsledky zhruba na rovnakej úrovni ako v predchádzajúci mesiac. Výsledky počúvanosti prináša združenie IAB Slovakia na mesačnej báze.
V rámci celkovej počúvanosti podcastov sa opäť na prvú priečku vrátil podcast Dobré ráno z dielne Petit Press. Druhé miesto patrí Ťažkému týždňu z Ringier Slovakia Media. Výmena nastala aj v rámci tretieho a štvrtého miesta. Vo februári skončil tretí podcast Braňo Závodský naživo a na štvrtom mieste podcast V redakcii od N Press. Na piate miesto sa po dlhšej dobe prebojoval Piatoček od Petit Press, čo sa mu naposledy podarilo v novembri 2024.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO. (Predtým bol v meraní aj podcast Refresheru, ktorý aktuálne dáta nenahlasuje.)
Prvá päťka podcastov v 02/25 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 735 821 | +1 |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | Komédia | 1 353 033 | -1 |
3. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 1 058 969 | +1 |
4. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 968 703 | -1 |
5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 558 888 | +2 |
*Vysvetlivky k zmene poriadia: V mesiaci február je podcast Ťažký týždeň na 2 mieste. V januári bol na (- 1 miesto), čiže vo výsledku na 1.mieste.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 02/25 v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 735 821 | bez zmeny |
2. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 1 058 969 | +1 |
3. | N Press | Denník N | V redakcii | Správy | 968 703 | -1 |
4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 526 874 | bez zmeny |
5. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | NAHLAS aktuality.sk | Správy | 404 823 | bez zmeny |
Prvá priečka v rámci Spravodajstva naďalej patrí Dobrému ránu (Petit Press). Rovnako ako v celkovej počúvanosti aj tu si priečky vymenili podcasty Braňo Závodský naživo od Bauer Media, ktorý skončil druhý a V redakcii od N Press, ktorý obsadil tretie miesto. Štvrtá a piata priečka ostávajú bez zmeny.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 02/25 v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Komédia | 1 353 033 | bez zmeny |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 558 888 | bez zmeny |
3. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 327 655 | bez zmeny |
4. | RADIO GROUP | Fun rádio | Sajfa šou | Komédia | 294 811 | nebolo v meraní |
5. | BAUER MEDIA Slovakia | Európa 2 | Bekimovo Horúce kreslo | Komédia | 140 332 | +1 |
V rámci kategórie Komédia ostáva rebríček nemenný na prvých štyroch pozíciách. Prvé miesto s výrazným náskokom obsadil podcast Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media) a prvú pozíciu si drží od októbra 2024. Zmena nastala na piatej priečke kde sa umiestnilo Bekimovo horúce kreslo od Bauer Media Slovakia. Pocast Jauuu, PS: to bolelo sa po prvýkrát nedostal do prvej päťky vzhľadom na to, že nevydal vo februári žiadnu epizódu.
Z krimi kategórie vedie Vražedné psyché. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie medicína a fitness vedie podcast Doktor má Filipa. Všetky patria pod vydavateľa ZAPO.
Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť a z kategórie obchod vedie Index, oba podcasty patria pod vydavateľstvo Petit Press.
V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama len v 30% podcastov, čo predstavuje v absolútnej hodnote 26 podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?
8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.
Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz.
Audio digitálna reklama na Slovensku
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.
Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.