Návštevnosť internetu 2024

Združenie IAB Slovakia prináša správu o návštevnosti slovenského internetu v prvom polroku 2024, ktorá vychádza z výskumu návštevnosti najväčších slovenských médií na Slovensku IABmonitor.

Stránky zapojené do IABmonitor mesačne navštevuje 3,1 milióna slovenských užívateľov

Väčšina návštevníkov (2,7mil.) pristupuje k obsahu slovenských vydavateľov cez mobilné zariadenia. Rovnako sa na mobilných zariadeniach prezerá najviac obsahu, tvoria až 69% vygenerovaných zobrazených stránok. Väčšina návštevnosti na slovenské stránky prichádza napriamo zadaním url adresy webu (27%)cez vyhľadávanie (27%).

Zastúpenie mužov a žien v internetovej populácii je takmer identické, žien je o 1,3% viac. Identicky je to aj v rámci webov zapojených do výskumu IABmonitor.

V rámci vzdelania prevláda skupina návštevníkov so stredoškolským vzdelaním s maturitou (tvoria 38%). Z hľadiska veku najsilnejšou skupinou sú návštevníci medzi 35 – 44 rokov (22%). 

“Dáta z IABmonitoru potvrdzujú, že weby zapojené do tohto výskumu predstavujú veľmi relevantný reklamný priestor pre slovenských zadávateľov. Okrem zaujímavého zásahu a ATS (priemerný strávený čas užívateľa na webe) poskytujú na rozdiel od mnohých user generated content platforiem priestor spĺňajúci tie najprísnejšie brand safety požiadavky lokálnych aj globálnych značiek. Aj z týchto dôvodov sa weby zapojené do IABmonitora tešia každým rokom väčšej obľube a rastúcim investíciám zo strany zadávateľov.“” Patrik SaboDigital Director Zenith, člen Správnej rady IAB Slovakia
Patrik Sabo, Zenith

Na aké stránky chodí najviac užívateľov?

Slovákov najviac zaujímajú spravodajské weby, bulvár a ženské témy, témy medziľudských vzťahov.

Najnavštevovanejšie médiá

Z hľadiska rebríčka médií za prvý polrok 2024 boli najnavštevovanejším médiom aktuality.sk (Ringier Slovakia Media), po ňom nasledovala pluska.sk (News and Media Holding) a prvú trojku uzatvára sme.sk (Petit Press). 

Najnavštevovanejšie weby podľa kategórie

Najnavštevovanejším spravodajským webom za prvý polrok 2024 bolo sme.sk.

bulvárnych webov viedol cas.sk (News and Media Holding).

Auto-moto temátike dominoval autobazar.eu (Ringier Slovakia Media), v ženských weboch viedol casprezeny.sk (News and Media Holding).

Na prvom mieste športových webov sa umiestnil sportnet.sk (Petit Press) a weby pre mladých ovládol interez.sk (StartitUp).

Slovenský video obsah navštevuje 58% návštevníkov z internetovej populácie

Slovenský video obsah navštevuje viac žien a umožňuje vyšší zásah (62%) na ženské publikum. Ženy trávia prezeraním videí viac času a prezrú si aj viac obsahu. 

Aj video obsahu dominujú mobilné zariadenia, pristupuje cez ne najviac návštevníkov a skonzumuje sa najviac obsahu.

Najvyššiu návštevnosť vo video obsahu za prvý polrok 2024 dosiahol stream pluska.sk (News and Media Holding).

Na stiahnutie kompletná správa:

Všetky spracované dáta vychádzajú z priemerov za prvých šesť mesiacov 2024 a metriky RU Domestic – teda návštevnosť zo Slovenska.
Aktuálne je do výskumu zapojených 36 vydavateľov digitálnych médií, ktorí spolu merajú 83 domén. V rámci video obsahu je zapojených 7 vydavateľov s ôsmymi doménami, na ktorých merajú stream obsah.

Odborná brandža markéterov značiek, mediálnych a digitálnych agentúr nájde výsledky návštevnosti na stránke iabmonitor.sk.
Výskum poskytuje aj sociodemografické dáta a metriky nad rámer reálnych užívateľov, tie sú však spoplatnené a dostupné na základe uzatvorenia zmluvy s prevádzkovateľom výskumu, združením IAB Slovakia. Výskum realizuje výskumná spoločnosť Gemius Slovakia.

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy