Návštevnosť slovenského internetu 2024

Pozrite si výsledky návštevnosti slovenských médií za rok 2024

Výskum IABmonitor je jediným auditovaným meraním návštevnosti slovenských stránok. Okrem základných metrík ako počet reálnych užívateľov, zobrazených stránok či strávený čas poskytuje aj sociodemografické údaje návštevníkov slovenských webov, ktoré vedia mediálne agentúry efektívne využívať na plánovanie digitálnych reklamných kampaní.

Združenie IAB Slovakia prináša správu o návštevnosti slovenského internetu za rok 2024, ktorá vychádza z výskumu návštevnosti najväčších slovenských médií na Slovensku IABmonitor.


Kumulatívny zásah na stránkach zapojených do IABmonitora dosahuje 81%

V preklade to znamená, že 8 z 10 internetových používateľov na Slovensku navštevuje stránky zaradené do výskumu IABmonitor. Internetová populácia vo veku 12+ dosahuje na Slovensku 3,8mil. ľudí. Na stránky IABmonitoru kumulatívne mesačne príde 3,1mil. návštevníkov. Najviac využívanou platformou na spojenie s online svetom sú mobily, po nich nasledujú počítače a tablety.

Zastúpenie mužov a žien v rámci návštevníkov slovenských stránok kopíruje rozloženie v internetovej populácii. Žien je na slovenskom internete zhruba o 1,2% viac ako mužov.

Z hľadiska vzdelania, prevládajú návštevníci so stredoškolským vzdelaním s maturitou (38%), z hľadiska veku majú najväčšie zastúpenie ľudia medzi 35-44 rokov (22%).

Najsilnejším mesiacom roka 2024 bol január

Najvyššia návštevnosť čo do návštevníkov patrila januáru. Celkovo návštevnosti dominoval prvý kvartál roka 2024. Z hľadiska zobrazených stránok bol takisto najsilnejší január. Obdobne ako pri návštevnosti najviac zobrazených stránok sa zrealizovalo cez mobilné zariadenia.

Najúspešnejšie médium z hľadiska reálnych návštevníkov boli aktuality.sk

Portál aktuality.sk (Ringier Slovakia Media – RSM) dosiahol priemernú mesačnú návštevnosť na úrovni 2,6mil. návštevníkov.

Medzi vydavateľmi patrí prvé miesto News and Media Holding

Z hľadiska prevádzkovateľov médií patrí prvé miesto vydavateľstvu News and Media Holding (NMH), ktorého portfólio stránok mesačne dokáže osloviť takmer 3mil. čitateľov.

Najnavštevovanejšie sú spravodajské médiá

Výskum IABmonitor poskytuje dáta aj na úrovni kategórií webov. Takáto kategorizácia webov s tematicky rovnakým obsahom napomáha mediálnym agentúram pri hľadaní vhodných stránok pre oslovenie konkrétnej cieľovej skupiny. Ako napríklad weby pre mladých, či weby zamerané na ženské publikum.

Z hľadiska kategórií najvyššiu mesačnú návštevnosť v roku 2024 tvorili spravodajské weby*. Na prvom mieste sa spomedzi nich umiestnilo spravodajstvo sme.sk (Petit Press), druhé boli aktuality.sk (RSM) a prvú trojku uzatvára spravodajstvo topky.sk (Zoznam).
* do návštevnosti sa započítava len návštevnosť spravodajstva na danej doméne, nie ďalšie služby, ktoré môžu byť súčasťou domény.

Druhou návštevnícky najsilnejšou kategóriou sú bulvárne médiá. V tejto kategórii dominuje vydavateľstvo News and Media Holding (NMH) so stránkami cas.sk (prvé miesto) a pluska.sk (druhé miesto). Na tretej priečke z hľadiska celkovej návštevnosti skončili topky.sk zo Zoznamu.

Tretie miesto najnavštevovanejších webov patrí kategórii ženské weby a medziľudské vzťahy. Medzi nimi sa najlepšie umiestnil v roku 2024 casprezeny.sk (NMH), modrykonik.sk a diva.sk (RSM).

6 z 10 online Slovákov chodí na slovenský video obsah

Slovenskí vydavatelia merajú aj video obsah. Najviac video obsahu je prezeraného cez mobilné zariadenia a tie sú aj užívateľsky najvyužívanejšou platformou. Z hľadiska stráveného času však dominujú desktopy.

Najvyššiu návštevnosť v roku 2024 dosiahol video obsah pluska.sk (NMH). Po nej nasledovala markiza.sk (Markíza Slovakia) a prvú trojku uzatvára video obsah z vydavateľstva Startitup.

Z hľadiska stráveného času na jedno video zobrazenie vedie stream markiza.sk (Markíza Slovakia), po nej nasleduje stream joj.sk (Mac TV) a stream sme.sk (Petit Press).

Máte záujem o viac informácií? Pozrite si komplexnú správu o návštevnosti slovenského internetu za rok 2024.

Chceli by ste mať prístup k rozšíreným dátam a plánovať efektívne reklamu na slovenských médiách? Neváhajte nás kontaktovať na karpelova@iabslovakia.sk, priblížime vám ako z výskumu IABmonitora vyťažiť maximum.

“Dáta z IABmonitoru potvrdzujú, že weby zapojené do tohto výskumu predstavujú veľmi relevantný reklamný priestor pre slovenských zadávateľov. Okrem zaujímavého zásahu a ATS (priemerný strávený čas užívateľa na webe) poskytujú na rozdiel od mnohých user generated content platforiem priestor spĺňajúci tie najprísnejšie brand safety požiadavky lokálnych aj globálnych značiek. Aj z týchto dôvodov sa weby zapojené do IABmonitora tešia každým rokom väčšej obľube a rastúcim investíciám zo strany zadávateľov.” Patrik SaboDigital Director Zenith, člen Správnej rady IAB Slovakia
Patrik Sabo, Zenith

Na stiahnutie kompletná správa:

Všetky spracované dáta vychádzajú z mesačného priemeru mesiacov roka 2024 . V prípade sociodemografických údajov sa vychádza výlučne z domácej návštevnosti (RU Domestic). V prípade rebríčkov si môžete pozrieť výsledky v rámci domácej návštevnosti webov (RU Domestic) a tiež celkovej návštevnosti (RU Total), ktorá zahŕňa aj zahraničnú návštevnosť.

Aktuálne je do výskumu zapojených 37 vydavateľov digitálnych médií, ktorí spolu merajú 80 domén. V rámci video obsahu je zapojených 8 vydavateľov s trinástimi doménami, na ktorých merajú stream obsah.

Odborná brandža markéterov značiek, mediálnych a digitálnych agentúr nájde výsledky návštevnosti na stránke iabmonitor.sk.
Výskum poskytuje aj sociodemografické dáta a metriky nad rámer reálnych užívateľov, tie sú však spoplatnené a dostupné na základe uzatvorenia zmluvy s prevádzkovateľom výskumu, združením IAB Slovakia. Výskum realizuje výskumná spoločnosť Gemius Slovakia.

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy