Januárové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za január 2025.

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v januári 13 miliónov vypočutí, v porovnaní s mesiacom december ide o 44% rast. Vyplýva to z mesačného monitoringu združenia IAB Slovakia.

V rámci celkovej počúvanosti podcastov po prvýkrát nastala zmena na prvej priečke, ktorú dlhodobo obsadzoval podcast Dobré ráno. V januári na prvej priečke skončil Ťažký týždeň z dielne Ringier Slovakia Media s takmer 2mil. vypočutí. Dobré ráno sa posunulo na druhú priečku. V prvej päťke naďalej ostávajú hráči minulých mesiacov. Na treťom mieste je podcast N Press V redakcii, ktorý si polepšil oproti decembru a vymenil si priečku s Braňo Závodský naživo, ktorý skončil na štvrtom mieste. Piata priečka rovnako ako v decembri patrí N Press s podcastom Newsfilter.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO. (Predtým bol v meraní aj podcast Refresheru, ktorý aktuálne dáta nenahlasuje.)

Prvá päťka podcastov v 01/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 910 062+1
2.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 725 988-1
3.N PresDenník N V RedakciiSprávy1 306 528+1
4.BAUER MEDIA SlovakiaRádio Expres  Braňo Závodský naživoSprávy822 986-1
5.N PressDenník NNewsfilterSprávy552 568bez zmeny

*Vysvetlivky k zmene poriadia: V mesiaci december bol podcast Ťažký týždeň na 2.mieste, v januári bol na 1. mieste, čiže (+1 miesto).

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 01/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 725 988bez zmeny
2.N PressDenník N V RedakciBraňo Závodský naživoSprávy1 306 528+1
3.BAUER MEDIA SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživoSprávy822 986-1
4.N PressDenník N NewsfilterSprávy552 568bez zmeny
5.Ringier Slovakia MediaAktualityNAHLAS aktuality.skSprávy398 822+3

Prvá priečka v rámci Spravodajstva naďalej patrí Dobrému ránu (Petit Press). Rovnako ako v celkovej počúvanosti aj tu si priečky vymenili podcasty V redakcii (N Press), ktorý skončil druhý s Braňo Závodský naživo, ktorý obsadil tretie miesto (Bauer Media Slovakia). Na štvrtom mieste sa situácia nezmenila, priečku obsadil Newsfilter od N Press. Na piatu priečku sa prebojoval podcast Nahlas od Ringier Slovakia Media.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 01/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktuality.skŤažký týždeňKomédia1 910 062bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia488 209bez zmeny
3.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia316 444bez zmeny
4.RADIO GROUPFun rádioSajfa showKomédia289 313nebolo v meraní
5.ZAPOZAPOJauuu, PS: to boleloKomédia210 420-1

V rámci kategórie Komédia ostáva rebríček nemenný na prvých troch pozíciách. Prvé miesto s výrazným náskokom obsadil podcast Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media) s viac ako trojnásobným náskokom oproti Piatočku od Petit Press. Prekvapením je Sajfa šou, ktorý skončil na štvrtej priečke a po prvýkrát sa objavil v rámci nahlasovaných podcastov vydavateľa Radio Group a vytlačil na piate miesto podcast Jauuu, PS: to bolelo od Zapo.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?

8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.

Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts  zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz. 

Pozrieť si prezentáciu

Audio digitálna reklama na Slovensku

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.

Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 64 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy