Marcové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Prinášame výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku za marec 2025.

Podcast Braňo Závodský naživo sa v marci prebojoval na prvú priečku

Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v marci cez 12,7mil. miliónov vypočutí. Výsledky počúvanosti prináša združenie IAB Slovakia. Celková počúvanosť bola v rámci prvého kvartála 2025 vyrovnaná. Celkovo bolo v marci zmonitorovaných 95 slovenských podcastov od významných vydavateľov, členov združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

V rámci rebríčka podľa celkovej počúvanosti podcastov nastalo v marci prekvapenie. Po prvýkrát sa na tejto priečke umiestnil podcast Braňo Závodský naživo z dielne BAUER MEDIA Slovakia, s 1,8mil. vypočutí. Automaticky sa tak ostatné podcasty posunuli na nižšie priečky. Druhé skončilo Dobré ráno od Petit Press. Tretí skončil Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media). Štvrté a piate miesto ostali bez zmeny, štvrtý bol podcast V redakcii (N Press) a piaty Piatoček (Petit Press). Piatoček si udržal svoju pozíciu v prvej päťke, ktorú sa mu podarilo získať po dlhšej dobe minulý mesiac.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Ringier Slovakia Media, Radio Group a ZAPO.

V marci sa po prvýkrát objavili v meraní tieto podcasty:

Byt, či nebyt (Zapo)
Disinfo report (Petit Press)
Influencer marketing od a po zet (Zapo)
Rýchly a zbesilá (Zapo)
Veľké správy (BAUER MEDIA Slovakia)

Prvá päťka podcastov v 03/25 podľa celkovej počúvanosti:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Petit BAUER MEDIA SlovakiaRádio Expres  Braňo Závodský naživoSprávy1 788 337+2
2.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 521 474-1
3.Ringier Slovakia MediaAktualityŤažký týždeňKomédia1 309 666-1
4.N PressDenník N V redakciiSprávy862 492bez zmeny
5.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia508 604bez zmeny

*Vysvetlivky k zmene poriadia: V mesiaci marec je podcast Braňo Závodský naživo na 1 mieste. Vo februári bol na (+ 2 miesta), čiže vo výsledku na 3.mieste.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 03/25 v kategórii SPRÁVY :

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.BAUER MEDIA SlovakiaRádio ExpresBraňo Závodský naživooSprávy1 788 337bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 521 474+1
3.N PressDenník NV redakciiSprávy862 492-1
4.N PressDenník N NewsfilterSprávy478 252bez zmeny
5.Ringier Slovakia MediaAktualityNAHLAS aktuality.skSprávy436 275bez zmeny

Rovnako ako v prvej päťke celkovej počúvanosti patrí prvé miesto podcastu Braňo Závodský naživo. Druhé skončilo Dobré ráno. Zvyšné tri priečky ostali v marci bez zmeny.

Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v 03/25 v kategórii KOMÉDIA:

Poradievydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
/mesiac
zmena poradia*
1.Ringier Slovakia MediaAktuality.skŤažký týždeňKomédia1 309 666bez zmeny
2.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia508 604bez zmeny
3.RADIO GROUPFun rádioAdela a SajfaKomédia357 429bez zmeny
4.RADIO GROUPFun rádioSajfa šouKomédia239 414bez zmeny
5.BAUER MEDIA SlovakiaEurópa 2Bekimovo Horúce kresloKomédia179 727bez zmeny

V rámci kategórie Komédia ostávajú všetky pozície rebríčka nezmenené. Na prvom mieste stále dominuje podcast Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media) a prvú pozíciu si drží od októbra 2024.

krimi kategórie vedie Vražedné psyché. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie medicína a fitness vedie podcast Doktor má Filipa. Všetky patria pod vydavateľa ZAPO.

Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť a z kategórie obchod vedie Index, oba podcasty patria pod vydavateľstvo Petit Press.

V 70% podcastov sa predáva reklama na priamo, čiže objednávkami mediálnych a digitálnych agentúr. Programmaticky sa dá nakúpiť reklama len v 30% podcastov. Ide len o podcasty z vydavateľstva Bauer Media Slovakia.

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov pre vydavateľov

Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom. 

Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.

Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?

8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.

Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts  zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz. 

Pozrieť si prezentáciu

Audio digitálna reklama na Slovensku

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.

V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.

Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 64 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy