Najväčšie digitálne združenie IAB Slovakia povedie Marcel Vašš

Valné zhromaždenie združenia IAB Slovakia si na svojom poslednom zasadaní koncom januára zvolilo nových zástupcov orgánov a komisií.

Najvyšším orgánom medzi zasadaniami valného zhromaždenia je Správna rada združenia. Na jej čele do konca roka 2026 bude CEO technologickej spoločnosti Etarget Marcel Vašš.

Združenie IAB Slovakia pôsobí na slovenskom internetovom trhu od roku 2006. Jeho ústredným cieľom je podpora slovenského digitálneho trhu a digitálnej reklamy. K jeho základným aktivitám patrí monitoring výdavkov do internetovej reklamy (AdEx Slovensko), výskum návštevnosti slovenských médií (IABmonitor), podpora etického správania (Kódex preberania obsahu na internete, Kódex influencer marketingu), vzdelávanie v digitálnom marketingu (DIMAQ) a výrazná podpora networkingu prostredníctvom neformálnych stretnutí členov ako aj eventov určených odbornému publiku z radov marketérov, na ktorých združenie otvára nové digitálne témy.

Správna rada ako najvyšší orgán združenia dohliada nad plnením plánu aktivít, ktoré si valné zhromaždenie určí ako prioritné na najbližšie obdobie. Za predsedu Správnej rady bol zvolený Marcel Vašš, CEO technologickej spoločnosti Etarget, ktorá pôsobí na slovenskom internetovom trhu viac ako 24 rokov a je dlhoročným členom IAB Slovakia. Marcel Vašš pôsobil ako člen Správnej rady združenia niekoľko rokov.

Za podpredsedov Správnej rady boli zvolení Martin Čorej z Petit Press a Radovan Pišný z GroupM Slovakia. Ďalšími členmi sú Katarína Bartošová z Ringier Slovakia Media, Roman Šebo z Dentsu Slovakia, Martin Šváby zo Zoznamu a Patrik Sabo zo ZenithMedia.

“Mojím cieľom je zachovať tempo rastu združenia a rozširovanie členskej základne tak, ako sa to darilo môjmu predchodcovi Matejovi Kolarovskému za posledných šesť rokov. Plánujem pokračovať v organizovaní odborných eventov a ešte viac prepojiť našich členov, aby sme spoločne nachádzali synergie a prispievali k rozvoju digitálnej reklamy na Slovensku. Tento rok nás čaká odčlenenie výskumu IABmonitor od združenia, čo vnímam ako príležitosť venovať sa novým témam – od legislatívnych zmien až po zavedenie pracovných skupín pre oblasti ako jednotné reklamné ID, programmatic, retail media a ďalšie.” Marcel Vaššpredseda Správnej rady

Predsedom Dozornej rady združenia sa opätovne stal Miroslav Majoroš z GroupM Slovakia.

Pozíciu predsedu Etickej komisie po štvrtýkrát obhájil Adam Zavřel z Mac TV, kde vedie online spravodajstvo TV JOJ.

“Teší ma prejavená dôvera kolegov z Etickej komisie. Situácia ohľadne etického preberania obsahu v slovenskom mediálnom priestore sa výrazne za posledné roky zlepšila. Dáva nám to priestor začať uvažovať nad rozširovaním pôsobnosti Kódexu a práce Etickej komisie napríklad o využívanie AI v rámci redakčnej tvorby.” Adam Zavřelpredseda Etickej komisie

Metodická komisia je orgánom, ktorý bol zriadený pre účel dohliadania nad výskumom návštevnosti IABmonitor. Metodická komisia má aktuálne 5 členov z radov vydavateľov ako aj agentúr. Predsedom Metodickej komisie sa stal Marek Záň z vydavateľstva Ringier Slovakia Media, v ktorom zastáva pozíciu Head of Performance Marketing.

“Témou tohto roka bude prechod výskumu na aktualizovanú metodiku, ktorá zabezpečuje bezproblémový priebeh výskumu aj bez možnosti sledovania cookies tretích strán. Koncom minulého roka sme sa v rámci Metodickej komisie zhodli aj na potrebe prehľadnejšieho názvoslovia stromu jednotlivých médií, čo by malo uľahčiť prácu s dátami pre mediálne agentúry.” Marek Záňpredseda Metodickej komisie
Člen Metodickej komisie IAB Slovakia

Združenie IAB Slovakia má aktuálne 63 členov z radov vydavateľov, mediálnych a digitálnych agentúr, zadávateľov reklamy ako aj technologických spoločností.

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy