Počúvanosť digitálneho audia na Slovensku
Vo štvrtok 21. marca 2024 sme na IAB budíčku, obľúbenej diskusii o trendoch v digitálnej reklame exkluzívne predstavili výsledky aktuálneho prieskumu spotrebiteľského správania v slovenskom digitálnom audio prostredí “Počúvanosť digitálneho audia na Slovensku”.
Čo hovorí aktuálny prieskum?
Stále najčastejší spôsob počúvania audio obsahu je bežné FM rádiové vysielanie (85% populácie týždenne).
Ak ide len o digitálne audio, ako najčastejšie počúvame:
– streamovanie rádií cez internet (49% týždenne)
– streamovanie hudby (46% týždenne)
– počúvanie podcastov (34% týždenne)
Typickí počúvači digitálneho audia sú mladí do 29 rokov.
Priemerne počúvame digital audio obsahu 15 hodín týždenne.
Digitálne audio najčastejšie počúvame pri domácich prácach a oddychu. Nasleduje šoférovanie a práca.
Aké témy počúvame najviac? Zábavu. Spravodajstvo a publicistiku. Cestovanie a voľný čas.
Prieskum realizovaný v splupráci Go4Insight a IAB Slovakia obsahuje mnoho ďalších zaujímavých zistení a dát.
Na stiahnutie:
Digitálny audio priestor: Aká je slovenská realita?
Výsledky prieskumu prezentoval Rasťo Kočan z agentúry Go4Insight na diskusnom IAB budíčku 21. marca 2024.
Na stiahnutie sú k dispozícii tiež prezentácie spíkrov IAB budíčka – Rasťa Kočana z Go4Insight a Michala Takáča z Bauer Media, v ktorých nájdete zaujímavé súvislosti k počúvanosti audia na Slovensku.
Prečítajte si tiež súvisiace články, ktoré vychádzajú z dát prieskumu:
Viac ako milión poslucháčov podcastov týždenne na Slovensku potvrdil prieskum. Píše portál SKpodcasty.
Rádio stream, hudba alebo podcasty? Vieme, aký typ digitálneho audio obsahu Slováci preferujú. Píše podcastová platforma Podmaz.sk