Septembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame septembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku.
Celková počúvanosť slovenských podcastov v septembri nijak výrazne nepresiahla augustové čísla a dosiahla spolu cez 9 miliónov prehratí.
Dlhodobým lídrom rebríčka s viac ako 1,8 milióna prehratiami je aj naďalej podcast Dobré ráno z dielne vydavateľa Petit Press. Jeho počúvanosť je takmer dvojnásobná oproti ďalším podcastom umiestneným v prvej päťke.
Druhý najsilnejší podcast bol v septembri Ťažký týždeň od Ringier Slovakia Media s viac ako 1 milión prehratiami. (Dôvodom jeho vysokého postupu v rámci rebríčka je počet vydaných epizód v mesiaci september oproti augustu, v ktorom nevyšla ani jedna epizóda).
Tretie miesto patrí podcastu od Bauer Media Slovakia – Braňo Závodský naživo.
Oproti augustu si polepšil podcast Vražedné psyché od ZAPO, skončilo na štvrtom mieste.
Prvú päťku uzatvárajú Kriminálne spisy od Bauer Media Slovakia. Z prvej päťky vypadol satirický podcast Piatoček (Petit Press).
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Refresher, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO.
Prvá päťka podcastov v septembri 2024 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | počet prehratí za mesiac | zmena poradia aug / sept* |
---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | 1 836 684 | bez zmeny |
2.** | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | 1 006 577 | +33 |
3. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | 653 076 | +8 |
4. | Zapo | Zapo | Vražedné psyché | 623 042 | +1 |
5. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Kriminálne spisy | 534 697 | +1 |
Vysvetlivky:
*Zmena poradia hovorí o zmene umiestnenia podcastu oproti predchádzajúcemu mesiacu. Príklad – v mesiaci september je podcast Kriminálne spisy od Bauer Media Slovakia na 5. mieste. V auguste bol na (+1 miesto), čiže vo výsledku na 6. mieste.
**Podcast Ťažký týždeň nemal v auguste žiadne nové epizódy, preto jeho posun v rámci miest bol tak vysoký.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v septembri v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí za mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 836 684 | bez zmeny |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Správy | 1 006 577 | +9 |
3. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 653 076 | +5 |
4. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Nahlas | Správy | 380 407 | bez zmeny |
5. | Petit Press | Denník SME | Rozhovory ZKH | Správy | 325 838 | -2 |
V rámci spravodajských podcastov si udržalo prvú pozíciu Dobré ráno a medzi komediálnymi stále vedie Piatoček, oba podcasty z dielne Petit Press.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v septembri v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 532 499 | bez zmeny |
2. | RADIO Group | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 262 862 | +2 |
3. | ZAPO | ZAPO | Jauuu: PS To Bolelo | Komédia | 211 438 | -1 |
4. | Bauer Media Slovakia | Europa 2 | Bekimovo Horúce Kreslo | Komédia | 134 519 | -1 |
5. | ZAPO | ZAPO | Kuriéris | Komédia | 95 930 | bez zmeny |
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?
8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.
Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz.
Audio digitálna reklama na Slovensku
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.
Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.