Októbrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame októbrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku.
Celková počúvanosť slovenských podcastov v októbri dosiahla takmer 13 miliónov vypočutí, v porovnaní so septembrom ide o 9% nárast.
Dlhodobým lídrom rebríčka s takmer 2 miliónmi prehratí je aj naďalej podcast Dobré ráno z dielne vydavateľa Petit Press. Jeho počúvanosť je takmer dvojnásobná oproti ďalším podcastom umiestneným v prvej päťke.
Druhý najsilnejší podcast bol v októbri Ťažký týždeň od Ringier Slovakia Media s viac ako 1 milión prehratiami a udržal si pozíciu zo septembra.
Tretie miesto patrí podcastu od Bauer Media Slovakia – Braňo Závodský naživo, ktorý si oproti septembrovým výsledkom polepšil o 1 miesto. Na štvrtej priečke skončil podcast vydavateľa N Press – V redakcii. Prvú päťku uzatvára Vraždené psyché od ZAPO, tak ako minulý mesiac.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Refresher, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO.
Prvá päťka podcastov v októbri 2024 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | počet prehratí za mesiac | zmena poradia sep / okt* |
---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | 1 982 595 | bez zmeny |
2. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | 1 113 783 | bez zmeny |
3. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | 951 279 | +1 |
4. | N Press | Denník N | V redakcii | 884 642 | -1 |
5. | ZAPO | ZAPO | Vražedné psyché | 662 791 | bez zmeny |
Vysvetlivky:
*Zmena poradia hovorí o zmene umiestnenia podcastu oproti predchádzajúcemu mesiacu. Príklad – v mesiaci október je podcast Braňo Závodský naživo na 3. mieste. V septembri bol na (+1 miesto), čiže vo výsledku na 4. mieste.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v októbri v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí za mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 982 595 | bez zmeny |
2. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 951 279 | +1 |
3. | N Press | Denník N | V Redakcii | Správy | 884 642 | -1 |
4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 583 681 | bez zmeny |
5. | Petit Press | Denník SME | Aréna s J. Krescanko Dibákovou | Správy | 526 430 | +4 |
V rebríčku kategórie Správy sa nezmenili pozície Dobrého rána (Petit Press) a Newsfilter (N Press). Podcasty Braňo Závodský naživo (2) a V redakcii (3) si oproti septembru vymenili pozície. Prekvapením je piata priečka, na ktorú sa prebojoval podcast Aréna s Janou Krescanko Dibákovou (Petit Press), ktorý postúpil z 9. miesta v septembri.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v októbri v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Komédia | 1 113 783 | bez zmeny |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 537 406 | bez zmeny |
3. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 243 329 | bez zmeny |
4. | ZAPO | ZAPO | Jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 196 636 | bez zmeny |
5. | Bauer Media Slovakia | Európa 2 | Bekinovo Horúce kreslo | Komédia | 147 723 | bez zmeny |
V rámci kategórie Komédia ostáva rebríček nemenný. Satirické spracovanie diania v politike valcuje Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media).
Novinky:
Petit Press: Klientov, ktorí využívajú reklamu v podcastoch ako ďalší kanál oslovovania zákazníkov je čoraz viac. Po experimente s „Horalkami“ na live evente podcastu Piatoček na Tyršáku cez leto sa spoločnosť I.D.C Holding rozhodla pre väčšiu podcastovú kampaň v podcaste o zdraví – Vizita v októbri, ktorá bola zameraná na značku „Mila“.
Trnavské rádio: Prichádza s novou aplikáciou pre iOS a Android, cez ktorú je možné počúvať aj jeho podcasty. Aplikácia je zdarma a bez reklamy (AppStore, GooglePlay)
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?
8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.
Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz.
Audio digitálna reklama na Slovensku
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.
Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.