Novembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku
Prinášame novembrové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku.
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v novembri 11 miliónov vypočutí, v porovnaní s mesiacom október ide o 15% pokles.
Dlhodobým lídrom rebríčka s takmer 1,7 miliónmi prehratí je aj naďalej podcast Dobré ráno z dielne vydavateľa Petit Press. Jeho počúvanosť je takmer dvojnásobná oproti ďalším podcastom umiestneným v prvej päťke.
Druhý najsilnejší podcast bol v novembri Braňo Závodský naživo od BAUER MEDIA Slovakia s takmer 1 milión prehratiami. Oproti októbru si polepšil o jednu priečku.
Tretie miesto patrí podcastu od Ringier Slovakia Media – Ťažký týždeň, ktorý si oproti októbrovým výsledkom pohoršil o 1 miesto. Na štvrtej priečke si udržal svoju pozíciu podcast vydavateľa N Press – V redakcii. Do prvej päťky sa opäť prebojoval podcast Piatoček vydavateľa Petit Press.
Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Refresher, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO.
Prvá päťka podcastov v novembri 2024 podľa celkovej počúvanosti:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | počet prehratí za mesiac | zmena poradia okt / nov* |
---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | 1 650 610 | bez zmeny |
2. | Bauer Media Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | 944 705 | +1 |
3. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Ťažký týždeň | 889 416 | -1 |
4. | N Press | Denník N | V redakcii ** | 588 413 | bez zmeny |
5. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | 574 646 | +2 |
Vysvetlivky:
*Zmena poradia hovorí o zmene umiestnenia podcastu oproti predchádzajúcemu mesiacu. Príklad: v mesiaci november je podcast Braňo Závodský naživo na 2 mieste. V októbri bol na (+1 miesto), čiže vo výsledku na 3.mieste.
** Podcast V redakcii od vydavateľstva N Press dosiahol nižšie čísla z dôvodu prerábania štúdia.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v novembri v kategórii SPRÁVY :
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí za mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Petit Press | Denník SME | Dobré ráno | Správy | 1 650 610 | bez zmeny |
2. | BAUER MEDIA Slovakia | Rádio Expres | Braňo Závodský naživo | Správy | 944 705 | bez zmeny |
3. | N Press | Denník N | V Redakcii | Správy | 588 413 | bez zmeny |
4. | N Press | Denník N | Newsfilter | Správy | 469 821 | bez zmeny |
5. | Ringier Slovakia Media | Aktuality | Nahlas | Správy | 367 338 | +4 |
V rebríčku kategórie Správy na prvých štyroch miestach nedošlo k žiadnej zmene. Prekvapením je podcast NAHLAS z dielne Ringier Slovakia Media, ktorý uzatvára prvú päťku a polepšil si o 4 miesta oproti októbru a nahradil podcast Aréna s Janou Krescanko Dibákovou (Petit Press), ktorý sa do prvej päťky nedostal.
Prvá päťka podcastov podľa celkového počtu prehratí v novembri v kategórii KOMÉDIA:
Poradie | vydavateľ | médium | podcast | kategória | počet prehratí /mesiac | zmena poradia* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ringier Slovakia Media | Aktuality.sk | Ťažký týždeň | Komédia | 889 416 | bez zmeny |
2. | Petit Press | Denník SME | Piatoček | Komédia | 574 646 | bez zmeny |
3. | RADIO GROUP | Fun rádio | Adela a Sajfa | Komédia | 280 266 | bez zmeny |
4. | ZAPO | ZAPO | Jauuu, PS: to bolelo | Komédia | 172 789 | bez zmeny |
5. | Bauer Media Slovakia | Európa 2 | Bekinovo Horúce kreslo | Komédia | 157 820 | bez zmeny |
V rámci kategórie Komédia ostáva rebríček nemenný. Prvé miesto s výrazným náskokom obsadil podcast Ťažký týždeň (Ringier Slovakia Media).
Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.
Na stiahnutie:
Kalkulačka podcastov pre vydavateľov
Kalkulačka podcastov je pomocník len pre vydavateľov podcastov. Slúži im pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík (priemerná počúvanosť podcastu). Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.
Tento nástroj neposkytuje žiadne dáta pre mediálne agentúry. Tie nájdu len v priloženej sumárnej tabuľke.
Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?
8. októbra sa na konferencii Stratégie Fórum hovorilo o audio digitálnej reklame.
Zuzana Čubrík, Data Strategy Director(ka) z Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts zo SME prezradili dôvody, prečo sa zadávateľom oplatí investovať do podcastovej reklamy práve teraz.
Audio digitálna reklama na Slovensku
Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov.
V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%. Najaktuálnejšie dáta hovoria, že v prvom polroku 2024 dosiahli investície do digitálnej audio reklamy hodnotu 1,4 milióna Eur s rastom 59%.
Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.
týždenne počúva podcasty
Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku
V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia.
Pre koho sú určené výsledky?
Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.
“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Ako sa výsledky zbierajú?
Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.
Aké dáta sú dostupné?
Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.
- Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja.
- Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.
Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.