Nový člen ZAPO – Zábava v podcastoch obohatil rebríček podcastov z dielne IAB. Aká bola počúvanosť podcastov v júli?

Prinášame júlové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku.

Júlové výsledky počúvanosti podcastov na Slovensku

Od mája 2024 IAB Slovakia monitoruje počúvanosť podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. V júli sa novým členom združenia stala spoločnosť ZAPO – Zábava v podcastoch, ktorá obohatila rebríček o ďalších 23 podcastov.

Aktuálne monitorujeme podcasty vydavateľov: Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Petit Press, Refresher, Ringier Slovakia Media, Radio Group, Trnavská produkčná a ZAPO.

Počet monitorovaných podcastov vzrástol o 37% na aktuálnych 89. 

ZAPO – Zábava v podcastoch (ďalej len ZAPO) zamiešalo karty v prvej päťke podcastov. Vražedné psyché obsadilo v celkovej júlovej počúvanosti druhú priečku. Na prvom mieste si opätovne udržalo pozíciu Dobré ráno od vydavateľa Petit Press. Vzhľadom na zameranie podcastov umiestnených v prvej päťke možno konštatovať, že Slováci najviac počúvajú spravodajstvo a „krimi“ podcasty.

Prvá päťka podcastov v júli 2024 podľa celkovej počúvanosti:

Poradie júl 2024vydavateľmédiumpodcastpočet prehratí
za mesiac
1.Petit PressDenník SMEDobré ráno1 325 000
2.ZAPOVražedné Psyché602 364
3.Ringier Slovakia
Media
AktualityNa rovinu483 668
4.Bauer Media SlovakiaRádio ExpresKriminálne spisy480 233
5.N PressDenník NNewsfilter 429 138

Prvá päťka podcastov v júli 2024 v kategórii SPRÁVY podľa celkovej počúvanosti:

Poradie júl 2024vydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
za mesiac
1.Petit PressDenník SMEDobré ránoSprávy1 325 000
2.Ringier Slovakia
Media
AktualityNa rovinuSprávy483 668
3.N PressDenník NNewsfilter Správy429 138
4.Ringier Slovakia MediaAktualityNahlasSprávy395 164
5.Petit PressDenník SMERozhovory ZKHSprávy327 622

Prvá päťka podcastov v júli 2024 v kategórii KOMÉDIA podľa celkovej počúvanosti:

Poradie júl 2024vydavateľmédiumpodcastkategóriapočet prehratí
za mesiac
1.Petit PressDenník SMEPiatočekKomédia355 551
2.RADIO Group Fun rádioAdela a SajfaKomédia348 625
3.Bauer Media SlovakiaEuropa 2Bekimovo Horúce kresloKomédia174 137
4.ZAPOJauuu: PS To BoleloKomédia140 271
5.ZAPOKuriérisKomédia87 400

Viac informácií nájdete v reporte na stiahnutie.

Na stiahnutie:

Kalkulačka podcastov

Kalkulačka podcastov je pomocník pre vypočítanie niektorých nahlasovaných metrík. Stačí zadať URL tvojho podcast feedu, vyplniť príslušný mesiac a ľahko sa dostaneš k výsledkom.

Audio digitálna reklama na Slovensku

Na slovenskom trhu sa podcasty tešia čoraz väčšej popularite – podľa nedávneho prieskumu agentúry Go4Insight ich na týždennej báze počúva až 34% online populácie, čo znamená 1,2 milióna poslucháčov. V roku 2023 bolo preinvestovaných na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 milióna Eur a tento formát zaznamenal najvyšší medziročný nárast 38%.

Situácia na Slovensku kopíruje zahraničie. Audio reklamné formáty v rámci európskeho trhu pokračovali v raste, v roku 2023 o 23,1 %, pričom podcasty spôsobili nárast výdavkov do digitálneho audia o 32,5 %.

1,2 MIL
poslucháčov na Slovensku
týždenne počúva podcasty

Monitoring počúvanosti podcastov na Slovensku

V záujme podpory slovenského podcastového trhu, ktorý sa neustále rozvíja a zväčšuje, združenie IAB Slovakia pristúpilo k deklaratívnemu spôsobu nahlasovania počúvanosti ako aj ďalších metrík podcastov, ktoré patria do portfólia členských vydavateľov združenia. 

Pre koho sú určené výsledky?

Snahou združenia je najmä uľahčiť prácu mediálnym agentúram, ktoré si museli jednotlivé dáta zbierať vždy separátne od jednotlivých vydavateľov. Zároveň sú určené aj pre zadávateľov reklamy, širšiu odbornú marketingovú a samozrejme podcasterskú verejnosť.

“Z môjho agentúrneho pohľadu vítam túto iniciatívu deklaratívneho rebríčku počúvanosti podcastov. Väčšia transparentnosť a agregácia podcastových dát uľahčí mediálne plánovanie a zatraktívni tento digitálny mediálny kanál v očiach inzerentov.” Zuzana ČubríkData Strategy Director, Digiline
Zuzana Čubrík Digiline

Ako sa výsledky zbierajú?

Ide o deklaratívny spôsob nahlasovania prostredníctvom vopred určeného formátu tabuľky. Technologické riešenie združenie IAB po viacerých interných sedeniach zatiaľ odložilo, nakoľko by bolo komplikované pre počet podcastových platforiem s rôznymi nastaveniami.

Aké dáta sú dostupné?

Vzhľadom na fakt, že podcasty sú prehrávané cez rôzne technologické platformy tretích strán, pričom každá platforma má iné štatistické rozhranie, je dostupnosť dát pomerne obmedzená. Napriek tomu je našou snahou priniesť dáta na mesačnej báze rozdelené do dvoch kategórií.

  1. Všeobecné informácie o danom podcaste – ako názov, kategória podcastu (prípadne podkategória), typ podcastu, počet vydaných epizód či častí seriálu, priemerná dĺžka časti seriálu/epizódy, spôsob predaja. 
  2. Analytické infromácie o danom podcaste – ako napríklad celkový počet prehratí za daný mesiac, hostingová platforma, počet unikátnych užívateľov pokiaľ je tento údaj k dispozícii. Počet prehratí je rozdelený na tri základné časti: údaje z hostingovej platformy, z vlastného resp. iného hostingu a z youtube prehratí.

Za podporu pri tejto iniciatíve ďakujeme Bauer Media, Petit Press a Radio Group. Ďakujeme aj Zuzane Čubrík z Digiline, ktorá celú aktivitu iniciovala.

Do reportingu sa môžu zapojiť len členovia IAB Slovakia. Rozvíjajte spolu s nami svet internetovej reklamy a podcastov. Je nás už 63 členov z radov vydavateľov, agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy.  Pridajte sa k nám a získavajte dáta.

Prečo byť členom IAB

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy