Počúvanosť digitálneho audia na Slovensku

Vo štvrtok 21. marca 2024 sme na IAB budíčku, obľúbenej diskusii o trendoch v digitálnej reklame exkluzívne predstavili výsledky aktuálneho prieskumu spotrebiteľského správania v slovenskom digitálnom audio prostredí “Počúvanosť digitálneho audia na Slovensku”.

Čo hovorí aktuálny prieskum?

Stále najčastejší spôsob počúvania audio obsahu je bežné FM rádiové vysielanie (85% populácie týždenne).

Ak ide len o digitálne audio, ako najčastejšie počúvame:
streamovanie rádií cez internet (49% týždenne)
streamovanie hudby (46% týždenne)
počúvanie podcastov (34% týždenne)

Typickí počúvači digitálneho audia sú mladí do 29 rokov.

Priemerne počúvame digital audio obsahu 15 hodín týždenne.

Digitálne audio najčastejšie počúvame pri domácich prácach a oddychu. Nasleduje šoférovanie a práca.

Aké témy počúvame najviac? Zábavu. Spravodajstvo a publicistiku. Cestovanie a voľný čas.

Prieskum realizovaný v splupráci Go4Insight a IAB Slovakia obsahuje mnoho ďalších zaujímavých zistení a dát.

Na stiahnutie:

Digitálny audio priestor: Aká je slovenská realita?

Výsledky prieskumu prezentoval Rasťo Kočan z agentúry Go4Insight na diskusnom IAB budíčku 21. marca 2024.

Počúvanosť digitálneho audia na Slovensku

Na stiahnutie sú k dispozícii tiež prezentácie spíkrov IAB budíčka – Rasťa Kočana z Go4Insight a Michala Takáča z Bauer Media, v ktorých nájdete zaujímavé súvislosti k počúvanosti audia na Slovensku.

Prečítajte si tiež súvisiace články, ktoré vychádzajú z dát prieskumu:

Viac ako milión poslucháčov podcastov týždenne na Slovensku potvrdil prieskum. Píše portál SKpodcasty.

Rádio stream, hudba alebo podcasty? Vieme, aký typ digitálneho audio obsahu Slováci preferujú. Píše podcastová platforma Podmaz.sk

Newsletter

Čerstvé informácie
zo sveta digitálnej reklamy