Retail Médiá – Príručka sponzorovaných produktov
V apríli 2025 združenie IAB Europe v spolupráci s odborníkmi z Retail komisie vydalo novú príručku sponzorovaných produktov.
Retailové médiá v Európe zažívajú boom
V roku 2024 výdavky na retailové médiá vzrástli o 22,1 %, zatiaľ čo celý reklamný priemysel zaznamenal len 6,1 % rast. Ide teda o takmer štvornásobný rast tohto formátu v porovnaní s celým trhom reklamy. Ak hľadáte viac informácií o retail médiách a možnostiach reklamy pozrite si viac informácií tu.
Hlavným hnacím motorom rastu retail médií sú sponzorované produkty. 67 % značiek a agentúr presúva svoje výkonnostné rozpočty do retailových médií. Preto je kľúčové porozumieť fungovaniu sponzorovaných produktov.
Napriek ich rastúcej popularite stále chýba jednoznačné usmernenie, ako ich efektívne nakupovať, využívať a merať ich výkonnosť.
Sponzorovaný produkt je typ platenej reklamy, pri ktorej si značka zaplatí za propagáciu konkrétneho produktu v rámci predajcu, online trhu, vyhľadávača alebo webovej stránky. Tieto reklamy pomáhajú zvýšiť viditeľnosť a podporiť predaj tým, že sa zobrazujú na výrazných miestach. Napríklad vo výsledkoch vyhľadávania alebo na produktových stránkach pričom často prirodzene splývajú s organickým (neplateným) obsahom.
Čo prináša príručka?
Príručka je praktickým sprievodcom pre nákupnú stranu trhu.
Obsahuje:
- Definíciu a fungovanie sponzorovaných produktov;
- Možnosti nákupu – priamy verzus programatický nákup;
- Overené postupy pre úspešné kampane;
- Metódy merania na preukázanie efektivity;
- Výhody a nevýhody rôznych nákupných prístupov.
Či už ste značka, agentúra alebo predajca, táto príručka vám poskytne jasné a praktické informácie, vďaka ktorým môžete s istotou investovať do sponzorovaných produktov retail marketingu.