O združení IAB Slovakia
Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB Slovakia) je najväčším slovenským digitálnym združením pôsobiacim v oblasti internetovej reklamy a digitálneho prostredia.
IAB má 63 aktívnych členov
Do členskej základne IAB patria najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne a digitálne agentúry, technologické platformy a v posledných rokoch pribudli aj členovia z radov zadávateľov. Združenie oficiálne vzniklo v roku 2005 (pôvodne ako Asociácia internetových médií). Na slovenskom trhu pôsobí cez 19 rokov.

Základné projekty IAB Slovakia
Úvodným projektom združenia bolo zavedenie auditovaného výskumu návštevnosti slovenských médií IABmonitor, ktorý na Slovensko priniesol prvé a jediné auditované dáta a výrazne zlepšil možnosti plánovania online reklamy na slovenských médiách.
Združenie začalo postupne riešiť aj ďalšie výzvy, ktoré prichádzali s rýchlym nástupom digitálu. Jednou z nich bola aj etika v rámci tvorby obsahu na slovenských stránkach. V roku 2015 IAB vydáva Kódex preberania obsahu na internete, ktorého hlavným cieľom je edukovať tvorcov obsahu ako korektne využívať cudzí obsah v žurnalistickej tvorbe a neporušovať autorské práva. V nadväznosti na kódex začala v IAB pôsobiť aj Etická komisia, ktorá dohliada nad dodržiavaním kódexu.
Ďalšou aktivitou v oblasti etiky bolo vydanie Kódexu influencer marketingu, na ktorom sme spolupracovali aj ďalšími asociáciami ako ADMA, Rada pre Reklamu a Slovenské združenie pre značkové výrobky. Rozvoj influencer marketingu priniesol značkám veľké možnosti zapájania influencerov do ich komerčnej komunikácie. Kódex usmerňuje influencerov ako byť pri ich práci profesionálni a zodpovední. K zodpovednej platenej komunikácie patrí transparentné označovanie reklamy.
Presun komunikácie mnohých značiek do digitálneho prostredia vyvolalo potrebu mnohých odborníkov pre digitálny marketing. Takíto marketéri však na trhu chýbali a stále je ich nedostatok pre niektoré špecializované pozície. Táto situácia bola pre IAB impulzom zaoberať sa vzdelávaním v digitálnom marketigu. V roku 2018 združenie prinieslo na slovenský trh medzinárodný vzdelávací program a certifikáciu profesionálov v biznise DIMAQ.
Združenie je aktívne v prepájaní profesionálov, výmene ich skúseností a vzdelávaní na svojich mnohých podujatiach.
V najbližšom období IAB plánuje zaviesť na Slovensku iniciatívu Gold Standard. Ide o súhrn odporúčaní a pravidiel v oblasti reklamy ako aj obsahu na stránkach vydavateľov. V našom záujme je vytvoriť bezpečnejšie a dôveryhodné prostredie pre čitateľov (návštevníkov) slovenských stránok, ako aj bezpečné mediálne prostredie pre zadávateľov reklamy.